Skip to main content

Shelflinery

Znane jako shelftalkery, shelflinery czy listwy napółkowe to nic innego, jak jeden z najefektywniejszych, a jednocześnie najprostszych produktów POS. Są to podłużne listwy, które zostają w odpowiedni sposób wyginane, a następnie mocowane do krawędzi półek sklepowych. Ich zadanie to przede wszystkim wyróżnienie asortymentu na półce oraz przyciągnięcie uwagi klientów na promowany towar.

Wszystko o shelflinerach

Kategoria ta obejmuje wszelkiego rodzaju listwy służące prezentacji brandu, wymiennej komunikacji na temat promocji marki lub ceny. Cechuje je dowolność wymiarów ograniczona uwarunkowaniami technologicznymi oraz możliwość duplikowania listew jedna za drugą, tworząc powiększoną strefę marki na półce sklepowej.

Stanowią dość tanią grupę POS wpływającą na widoczność asortymentu w sklepie. Ułatwiają profesjonalną ekspozycję towaru i wspomagają sprzedaż, zwracając uwagę klientów na nowość na półce lub promocyjną cenę. Materiałami wykorzystywanymi do ich produkcji mogą być plexi (Shelflinery Premium), PET, lub HIPS. Podobnie jak i traye materiały te posiadają nadruki sitodrukowe lub UV czy miejsca na wymienne grafiki papierowe.

Rodzaje shelfinerów i ich zastosowanie

Zasadniczo stosowane są tylko w branży handlowej, gdzie na półce sklepowej fizycznie stoją namacalne produkty. Dla branży spożywczej, masowej farmaceutycznej i kosmetycznej produkowane są przeważnie z miękkich i tanich materiałów. Istnieje również gama materiałów ECO, która ma dodatkowe walory względem bycia przyjaznym dla środowiska naturalnego.

Podobne elastyczne materiały typu PET i HIPS można również wykorzystywać w innych branżach w przypadku nisko-budżetowych projektów. Shelflinery te mogą być wzbogacone o element pełnej tacki – traya, na którym stawiane są produkty jeden za drugim oraz w prostopadłe shelftalkery wycięte w kształt produktu z grafiką po obydwóch stronach.

W przypadku produktów Premium (na przykład wód toaletowych) lub produktów z branży małego RTV czy AGD częściej wykonywane są z cechującej się wysoce estetyczną krawędzią plexi, w tym na przykład plexi typu fluo, której krawędzie robią wrażenie podświetlanych. Shelflinery te często wzbogacone są o nośniki informacji marketingowej w formie antyram lub gloryfierów eksponujących topowy produkt lub tester.

Shelflinery - zalety

Materiały POS niosą za sobą całe grono korzyści, m.in.:

  • listwy napółkowe to tania forma ekspozycji. Zasadniczo jest to długa listwa plus stopka mocowana do półki za pomocą taśmy obustronnie klejącej. Możliwie najtańsza wersja to bezbarwna listwa reklamowa z miejscem na wymienny papierowy pasek z grafiką
  • listwa napółkowa jest uniwersalna i może być stosowana przez bardzo długi czas (dopóki de facto materiał nie pożółknie i nie zrobi się nieestetyczny)
  • dostępne są różne warianty listew, które można dobrać w zależności od indywidualnych potrzeb
  • shelflinery to sprawdzone, proste formy ekspozycji podkreślające miejsce danej marki na danej półce w jej konkretnym miejscu. Ze względu na prosty charakter tych POSów czas ich realizacji jest stosunkowo krótki
  • poza byciem nośnikiem przekazu marketingowego oraz brandingu mogą dodatkowo posiadać osobne miejsce na wymienną komunikację cenową
  • są łatwe w montażu

Shelflinery – czas realizacji

Szanujemy czas naszych Klientów i dokładamy wszelkich starań, by produkty gotowe był w możliwie jak najkrótszym czasie.Czas realizacji zamówienia różni się w zależności od nakładu oraz formy listew napółkowych. Dodatkowo, pod uwagę należy wziąć dostępność materiałową oraz obłożenie produkcyjne na zakładzie w danym czasie. Niemniej jednak przypadku najprostszej wersji poniżej pięćdziesięciu sztuk zamówienie gotowe jest nawet w kilka dni roboczych (czas ten nie ma charakteru zobowiązującego i podany jest mocno szacunkowo).

Projektowanie shelflinerów

Jako producent materiałów POS opracowujemy projekty listew napółkowych, a w razie potrzeby opracowujemy wraz z dodatkowo odpłatnym zaprojektowaniem grafiki na podstawie przekazanych nam graficznych plików źródłowych o wysokiej rozdzielczości. W ArtFaktor chętnie podejmujemy się nowych wyzwań i dostosowujemy się do potrzeb Klienta.